Highlite Forum
Chimp filosofie / live show inrichting - Printable Version

+- Highlite Forum (https://forum.highlite.com)
+-- Forum: Infinity Chimp (https://forum.highlite.com/forumdisplay.php?fid=46)
+--- Forum: Chimp General Questions (https://forum.highlite.com/forumdisplay.php?fid=47)
+--- Thread: Chimp filosofie / live show inrichting (/showthread.php?tid=959)



Chimp filosofie / live show inrichting - Ruben - 05-11-2020

Beste leden,
Ik heb een vraag over de Chimp software. Ik ben druk bezig om de tafel eigen te maken en heb ervaring met Hog en Avo. De tafel leert erg snel en ben best enthousiast over een aantal features zoals de effect engine.

Nu gaat het maken van de presets goed alleen vraag ik mij af wat de gedachte is van de Chimp voor LIVE gebruik. De presets kan ik (volgensmij) niet gebruiken omdat deze waardes in de programmer terecht komen en met een druk op clear zijn verdwenen.
 
Is het de bedoeling om wat je live nodig bent aan kleuren, posities, gobo's, intensity en beam presets allemaal op te slaan in een virtual executor? Ik vind het jammer dat ik de presets niet live kan gebuiken en heb met 4 windows in de playback modus niet genoeg ruimte voor al mijn cues, effecten etc. Zou erg fijn zijn om de button size aan te kunnen passen zodat ik meer op het scherm kwijt kan. 

ham vraag: 
Hoe gebruik je je presets in een live show? Wat is de filosofie van de Chimp hierachter? 
How do you use the presets (your colors, gobo's, positions etc) in a live show?


RE: Chimp filosofie / live show inrichting - denishessberger - 05-11-2020

(05-11-2020, 05:07 PM)Ruben Wrote: Beste leden,
Ik heb een vraag over de Chimp software. Ik ben druk bezig om de tafel eigen te maken en heb ervaring met Hog enHi Avo. De tafel leert erg snel en ben best enthousiast over een aantal features zoals de effect engine.

Nu gaat het maken van de presets goed alleen vraag ik mij af wat de gedachte is van de Chimp voor LIVE gebruik. De presets kan ik (volgensmij) niet gebruiken omdat deze waardes in de programmer terecht komen en met een druk op clear zijn verdwenen.
 
Is het de bedoeling om wat je live nodig bent aan kleuren, posities, gobo's, intensity en beam presets allemaal op te slaan in een virtual executor? Ik vind het jammer dat ik de presets niet live kan gebuiken en heb met 4 windows in de playback modus niet genoeg ruimte voor al mijn cues, effecten etc. Zou erg fijn zijn om de button size aan te kunnen passen zodat ik meer op het scherm kwijt kan. 

ham vraag: 
Hoe gebruik je je presets in een live show? Wat is de filosofie van de Chimp hierachter? 
How do you use the presets (your colors, gobo's, positions etc) in a live show?

Hi Ruben,

I personally do not (usually) use Presets in an unstructured show situation. (Also coming from the hog).

I would recommend using Virtual Executors or storing Cuelists to the Pool and then using those in a MagicSheet.

As for Virtual Executors, you would have total access to 128 Virtual Execs, which for me (personally) is enough, even with a 400 Fixture rig Wink

Anyway, as mentioned above, have a look at using Cuelists in the MagicSheet.


RE: Chimp filosofie / live show inrichting - Ruben - 05-11-2020

(05-11-2020, 05:13 PM)denishessberger Wrote:
(05-11-2020, 05:07 PM)Ruben Wrote: Beste leden,
Ik heb een vraag over de Chimp software. Ik ben druk bezig om de tafel eigen te maken en heb ervaring met Hog enHi Avo. De tafel leert erg snel en ben best enthousiast over een aantal features zoals de effect engine.

Nu gaat het maken van de presets goed alleen vraag ik mij af wat de gedachte is van de Chimp voor LIVE gebruik. De presets kan ik (volgensmij) niet gebruiken omdat deze waardes in de programmer terecht komen en met een druk op clear zijn verdwenen.
 
Is het de bedoeling om wat je live nodig bent aan kleuren, posities, gobo's, intensity en beam presets allemaal op te slaan in een virtual executor? Ik vind het jammer dat ik de presets niet live kan gebuiken en heb met 4 windows in de playback modus niet genoeg ruimte voor al mijn cues, effecten etc. Zou erg fijn zijn om de button size aan te kunnen passen zodat ik meer op het scherm kwijt kan. 

ham vraag: 
Hoe gebruik je je presets in een live show? Wat is de filosofie van de Chimp hierachter? 
How do you use the presets (your colors, gobo's, positions etc) in a live show?

Hi Ruben,

I personally do not (usually) use Presets in an unstructured show situation. (Also coming from the hog).

I would recommend using Virtual Executors or storing Cuelists to the Pool and then using those in a MagicSheet.

As for Virtual Executors, you would have total access to 128 Virtual Execs, which for me (personally) is enough, even with a 400 Fixture rig Wink

Anyway, as mentioned above, have a look at using Cuelists in the MagicSheet.

Nice way to arrange some cues! I'm gonna try it. Thanks!


RE: Chimp filosofie / live show inrichting - Tom TK - 05-11-2020

Hallo Ruben,

Wat je eventueel kan doen is presets toevoegen in de magic sheet en dan eventueel de 'live fade'  functie gebruiken. Het nadeel vind ik hiervan is dat  het nog steeds presets zijn en als je op  clear drukt alles uit gaat. Presets gebruik ik persoonlijk heel erg weinig in mijn shows.

Ik vind het wel super makkelijk om alles op te slaan in cuelists. Die kun je dan helemaal indelen zoals jij dat fijn vind. Die cuelists kun je dan weer toevoegen in de magic sheet en de magic sheet is dus een hele flexibele toevoeging zodat je alles naar eigen wens in kunt vullen.

Op het begin deed ik alles via Virtual Executors maar nu ik de magic sheet heb ontdekt heeft dat mijn voorkeur Big Grin 

Als ik echt ruimte tekort kom neem ik vaak een extra touchscreen mee.

Dit is mijn ervaring tot nu toe. Groet, Tom.


RE: Chimp filosofie / live show inrichting - Ruben - 26-11-2020

De Magic sheet is een mooie manier om live te gebruiken. Alleen jammer dat de icoontjes van bijvoorbeeld de gobo presets niet zijn te gebruiken in de magic sheet en ik het dus moet doen met: gobo 1, gobo 2 enz